ליאת חיימוב - גרפולוגית מוסמכת

ייעוץ אישי גרפולוגי ליאת חיימוב גרפולוגית מוסמכת

לפני זמן מה, התקשרה אלי מישהי, (שם בדוי) שקיבלה את הטלפון שלי ממישהו. (שם בדוי).

המישהי רצתה לבדוק אם נכון לה לקבל ייעוץ אישי גרפולוגי. התעניינתי ושאלתי למה לך ייעוץ אישי דווקא עכשיו? אמרה לי "אני פשוט מתפוצצת", לא יכולה יותר, נמאס לי מכולם ושאני אומרת כולם אני מתכוונת לכולם. מהבעל שלי מהבוס שלי, מהעבודה שלי ומהחברות שלי. שום דבר לא מצליח שום דבר לא מספק אותי כולם מעצבנים אותי ודי, מספיק, לא בא לי יותר על כלום. אם לסכם אז אני לא מאושרת בעבודה לא מסופקת בזוגיות והחברים הכאילו טובים שלי הם כבר ממש לא. טוב, לא צריך אפילו  "בדק בית קצר" כדי להבין כי יש פה קושי לא מבוטל ומחסור עם מספר תחומים מרכזיים ששולטים לנו בחיים ואם הם מתפקדים "ככה ככה" אז בטח שהמישהי תרגיש הרבה פחות מככה.

על פי גישתי, בעיות צריך לפתור ועם קשיים כדאי להתמודד. ולכן, עדיף שתהיה  תמיכה והכוונה כדי שהבעיה תיפתר וההתמודדות תהיה יותר פשוטה.  הסברתי לה כי באמצעות הגרפולוגיה ניתן להבין ולבחון מה מתרחש בתוכנו פנימה, הגרפולוגיה תתן לנו מענה לגבי הנושאים שקל לנו להתמודד איתם, לגבי הנושאים שקשה לנו להתמודד ולגבי נושאים שיש לנו נטייה להתחמק מהם.

מטרתו של הייעוץ האישי הוא לתת לנו תשובות לגבי כל התהיות, השאלות והנושאים שמטרידים אותנו ומונעים מאיתנו לעבור את המשוכה, ולהגיע לתחושה של סיפוק מהקיים.

באמצעות הגרפולוגיה, הייעוץ האישי עוזר לנו להתמודד ביתר קלות עם לבטים לגבי העתיד, עם הרצון להבין מי אני, מה מניע אותי, מה הם הכישורים שלי באילו נושאים אני עשויה להצליח ולהגיע לתוצאות נהדרות, מה הם התחביבים שלי שאותם כדאי לי לפתח, מה עשוי לקדם אותי ומה נכון עבורי.

איך הקשר שלי עם אנשים, מה מתאים לי ללמוד, במה מתאים לי לעבוד ועוד ועוד. למעשה, באמצעות ההבנה וההכוונה הנכונה, עשוי להתרחש סוג של נס שמוביל אותנו לקראתו של השינוי המיוחל.

הסיטואציה שבה הנועץ מגיע לייעוץ ובעצם חשוף מול אדם לא מוכר, מלווה לא פעם בחששות ופחדים. לכן גרפולוג מקצועי חייב בין השאר לשדר תמיכה, הבנה, רגישות ואמפטיה. הייעוץ חייב להיות מדויק ואישי כדי שהנועץ יבין, יקשיב ויתווה דרך שונה מזו שהלך בה עד כה. אסור לנו לשפוט לבקר ולהגיד   "נו הרי אמרתי לך". את זה הסביבה שלנו יודעת לעשות לא רע.

ייעוץ אישי טוב הניתן על ידי גרפולוג או גרפולוגית מנוסה, מוערכת ורבת שנים במקצוע, יביא בדרך כלל מספר דרכים מענייניות לפעולות אשר עשויות לקדם את הנועץ ולהציע פתרונות יעילים. לעיתים, מגלים בייעוץ כי ניתנו להם פתרונות שונים מאלו בהם בחרו עד כה. שינוי לרוב אנחנו לא עושים מבחירה אלא, כאשר הבנו שלא עוד, כי נמאס לי להמשיך להרגיש רע, נמאס לי לא להצליח, נמאס לי להישאר במקום שלא טוב לי וכו' למעשה אנחנו מבינים כי הדרך שבה פעלנו עד כה הביאה אותנו לאותן תוצאות- תוצאות שאינן רצויות. גם כדי להבין את הדברים ולהבין כי זה הזמן לצאת לפעולה, רצוי להתחיל "להזיז את עצמנו" ולהבין כי אנחנו רוצים להיות במקום אחר מזה שהיינו בו עד כה.

ואם אתם סקרנים לדעת מה קורה עם אותה מישהי. אז נכון לעכשיו יופי, היא הבינה שהיו כל מיני כשלים בהתנהגות שלה אשר תרמו רבות להתרחשויות ולחוויות אותן חוותה והחליטה לשנות את גישתה והתנהגותה כלפי סיטואציות מסוימות. לדוגמא: היא הבינה שהייתה מאוד ביקורתית כלפי הסביבה הקרובה לה. היא נטתה להעיר לקרובים אליה ללא הפסקה ומבלי שבכלל הרגישה שהיא עושה זאת. היא חשבה שדרך ההערות הבונות שלה לכאורה, היא תשנה תתקן ותשפר דברים רק שמה שנראה היה לה כהתנהלות נכונה, פשוט דרדר את היחסים שלה עם הקרובים אליה מבלי שבכלל היא תהיה מודעת לכך.

במקביל, היא עשתה פסק זמן וחשיבה מחודשת לגבי עבודתה והחליטה שגם שם ובעקבות הייעוץ הגרפולוגי, כי זה הזמן לערוך שינוי. היא בדקה באופן מעמיק שני תחומי לימוד שהמלצתי לה עליהם, וממש עכשיו התחילה את תקופת הלימודים שלה למקצוע חדש ומבטיח.

בטח בעוד זמן מה היא תתקשר לספר ולשתף. תמיד נחמד לשמוע מה עלה בגורל.